Zdrowotne pokarmy i napoje

Materiał zamieszczony poniżej jest dodatkiem do książki Inny Segal Potęga uzdrawiania intuicyjnego i stanowi uzupełnienie treści w niej zamieszczonych. Wskazówki, które w nim znajdziesz są ściśle powiązane z treścią książki i dotyczą zawartych w niej informacji. Zapoznaj się z Potęgą uzdrawiania intuicyjnego, by w pełni zrozumieć zaproponowane przez autorkę ćwiczenia i praktyczne rady.

Zdrowotne pokarmy i napoje

Pamiętaj, że organizm każdej osoby funkcjonuje w inny sposób. Poniżej przedstawiam jedynie kilka ogólnych wskazówek. Staraj się nie eliminować z diety żadnej z poniżej przedstawionych grup, ani nie koncentrować się na jednym rodzaju pożywienia. Zanim dokonasz poważnych zmian w swojej diecie, koniecznie skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem. Nie zapominaj także o słuchaniu głosu swojego organizmu.

 

Reduktory tłuszczu

Poniżej przedstawiam propozycje produktów, które pomogą ci cieszyć się zdrowiem i energią, zapobiegać chorobom serca, nowotworom oraz spalać tłuszcz.

Migdały, orzeszki niesolone, nasiona dyni i słonecznika sprzyjają powstawaniu tkanki mięśniowej, pomagają zwalczać zachcianki, zapobiegają chorobom serca, spowalniają procesy starzenia się i obniżają ciśnienie.

Płatki owsiane dodają energii, wzmagają popęd seksualny, obniżają poziom cholesterolu, zapobiegają chorobom serca, cukrzycy, rakowi jelita i otyłości. Unikaj dodawania do nich cukru i syropów owocowych. Zamiast tego spróbuj świeżych owoców.

Fasola i rośliny strączkowe pomagają spalać tłuszcz, regulują procesy trawienne, obniżają ciśnienie i chronią przed chorobami serca. Soja, cieciorka, fasola czarna, biała i czerwona to fantastyczny składnik diety. Unikaj spożywania fasoli smażonej.

Warzywa zielone, zwłaszcza szpinak, brokuły, rukiew wodna, kapusta chińska, sałata rzymska, jarmuż, brukselka, fasola, szparagi i papryka zapobiegają chorobom nowotworowym, chorobom serca, otyłości, zawałom i schorzeniom kości oraz obniżają poziom cholesterolu. Oczyszczają także krew i alkalizują organizm. Staraj się nie jadać ich w postaci smażonej. Zamiast tego, możesz gotować je na parze lub piec w piekarniku.

Do potraw dodawaj czosnek i cebulę, ponieważ oba te produkty zapobiegają nowotworom. Czosnek wzmacnia także odporność i poprawia krążenie. Ma również działanie przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne.

Szparagi to wspaniałe warzywa wykazujące właściwości przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne. Jednocześnie stabilizują poziom insuliny i są doskonałymi przeciwutleniaczami. Ponadto obniżają ciśnienie i pomagają wydalać z organizmu toksyny.

Owoce, zwłaszcza maliny, truskawki, jagody, żurawina, jabłka, owoce papai i grejpfruty, również mają bardzo korzystny wpływ na organizm: poprawiają wzrok i pamięć, wspomagają utratę wagi, osłabiają zachcianki, wzmacniają serce i zapobiegają nowotworom. Owoce papai i ekstrakt z liści tej rośliny również wykazują działanie przeciwnowotworowe. Unikaj dodawania cukru do owoców, zwłaszcza do świeżo wyciskanych soków.

Jajka wspomagają przyrost tkanki mięśniowej i spalanie tłuszczu, ponieważ zawierają duże ilości białka. Jeżeli martwisz się o swój poziom cholesterolu, nie jedz żółtka.

Ryby, zwłaszcza tuńczyk i łosoś, wzmacniają mięśnie, wspomagają układ odpornościowy, pomagają w spalaniu kalorii i opóźniają procesy starzenia. Ograniczaj spożywanie skorupiaków. (Niektóre rodzaje chudego mięsa także mogą wzmacniać mięśnie i pomagać w spalaniu tłuszczu, ale ponieważ nie jadam mięsa, wolę tego nie komentować).

Pieczywo pełnoziarniste, płatki zbożowe, brązowy ryż, owies, jęczmień i ryż zapobiegają otyłości, chorobom nowotworowym i chorobom serca. Pieczywo pełnoziarniste obniża poziom insuliny, co zapobiega gromadzeniu tłuszczu przez organizm. Unikaj białego pieczywa, bułek i ciastek.

Zamiast napojów gazowanych, pij wodę, zieloną herbatę lub świeżo wyciśnięte soki, zwłaszcza z warzyw.

Ocet jabłkowy pomaga w trawieniu, alkalizuje organizm i wspomaga utratę wagi poprzez kontrolowanie apetytu i stabilizowanie poziomu cukru we krwi. Dobrym pomysłem jest dodawanie 1-3 łyżeczek octu jabłkowego do szklanki ciepłej lub zimnej wody przed każdym posiłkiem. Ocet jabłkowy sprawdza się też w roli dressingu do sałatek, zwłaszcza jeżeli zmieszamy go z olejem lnianym i niewielką ilością miodu.

Zielona herbata przyspiesza metabolizm, pomaga regulować poziom glukozy, zapobiega chorobom serca i chorobom nowotworowym, obniża poziom cholesterolu i opóźnia skutki niektórych chorób, np. Alzheimera czy Parkinsona.

Znaczenie wytrwałości

Bycie konsekwentnym nie polega wyłącznie na utrzymywaniu odpowiedniej wagi. Nie chodzi tu o popularne diety, lecz o zdrowe odżywianie się, świadomość tego, co jemy, cieszenie się potrawami, kochanie samego siebie i regularne wykonywanie ćwiczeń sprawiających nam przyjemność.

Nie musisz całkowicie wyrzekać się słodyczy, sięgaj po prostu po te zdrowsze i te, które poprawiają ci samopoczucie. Gdy jesz ciasta lub słodycze, ciesz się nimi i rozkoszuj każdym kęsem, ale przestań jeść, kiedy tylko poczujesz, że twój głód został zaspokojony.

Zdrowie to styl życia, coś, co systematycznie robimy każdego dnia.

Na stronie www.InnaSegal.pl znajdziesz nagrania audio i video oraz informacje dotyczące Inny Segal i Uzdrawiania wizualno-intuicyjnego.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *